logo
 
 

Kategorije

     
>
  Maloprodaja
>
  Upravljanje preduzećem
>
  Magacinsko poslovanje
>
  Loyalty programi
>
  SMS Komunikacija
 

Logosoft blog: Svet Trgovine

Tri velika koraka: novac, vreme, angažovanje za uvođenje mp programa

Koji su najvažniji razlozi da maloprodajna radnja ili preduzeće uvede softver u svoje poslovanje? Svakako to što softver automatizuje sve procese u radu. Time se rad značajno ubrzava, a takođe se i smanjuje mogućnost greške. Dobar razlog je i što softver daje tačne informacije o poslovanju u formi izveštaja, čime olakšava poslovno odlučivanje.
Maloprodajni program kasa ili POS terminal

Ovi razlozi su uglavnom dobro poznati većini vlasnika i menadžera radnji i preduzeća. Ono zbog čega ipak često oklevaju pri donošenju odluke za uvođenje softvera u svoj posao, je što nemaju jasnu sliku o tome šta ih čeka u tom procesu. Najčešća pitanja koja mi pritom postavljaju su:
     - koliko će to ukupno da košta?
     - koliko vremena je potrebno?
     - šta se još od njih očekuje tokom ovog procesa?

U nastavku teksta pročitajte kako da nađete odgovore na ova tri važna pitanja.

Novac

Cena softvera se najčešće izražava u ceni po licenci, a to je pravo korišćenja softvera po radnom mestu; uglavnom, ako imate dva prodajna mesta, trebaće vam dve licence. Proverite da li cena podrazumeva neograničeno korišćenje (platite jednom i koristite licencu zauvek), ili je vremenski ograničena.
Vaš softver ne može dobro da radi bez podrške i održavanja od strane firme koja vam je prodala softver. Proverite koliko ovo košta, a preporučujem vam i da potpišete ugovor o održavanju koji precizira cenu.
Neke firme posebno naplaćuju instalaciju softvera na vaš računar, kao i obuku vašeg osoblja. Proverite šta je uključeno u cenu licence softvera, a šta se doplaćuje i koliko košta.

Cene maloprodajnog softvera se kreću od svega nekoliko stotina evra pa do mnogo više, i u principu tu važi stara izreka „koliko para toliko muzike“. Jeftiniji softveri će zadovoljiti vaše osnovne potrebe, a ovi skuplji će vam omogućiti uspešno vođenje celokupnog maloprodajnog posla.
Međutim, neka vam glavni kriterijum pri izboru softvera ne bude samo cena – kvalitet softvera različitih proizvođača se dosta razlikuje, zato budite oprezni i potražite preporuke.

Ako uvodite softver po prvi put u svoje poslovanje, verovatno će pred vama biti još jedno značajno ulaganje: u hardver. Biće vam neophodan računar i monitor, kao i fiskalni printer. Većina fiskalnih kasa ne može da radi uz računar, pa će biti obavezno da nabavite fiskalni printer – raspitajte se oko ovoga na vreme.

Vreme

Vreme potrebno da se softver instalira na vaš računar je kratko, i već par dana posle dogovora možete računati da će ovaj deo posla biti završen. Obuku vašeg osoblja u korišćenju programa treba dogovoriti na vreme, a osnovna obuka se uglavnom obavlja u jedan ili dva susreta od po par sati.
Mnogo više vremena je potrebno za unos podataka. Pre nego što počne da se koristi, memorija programa se mora „napuniti“ svim podacima potrebnim za rad – o artiklima, cenama, kupcima i dobavljačima, tekućim računima itd. U najgorem slučaju, ako podatke koji vam trebaju nemate sačuvane u elektronskoj formi (Excel tabeli), bukvalno svaki podatak moraćete da unesete ručno.
U svakom slučaju, ovaj posao može da traje danima ili nedeljama, zavisno od količine podataka.

Angažovanje

Za unos podataka se uglavnom mora angažovati neko iz vaše firme. Isto važi i za nabavku hardvera. Takođe, obuci u korišćenju softvera moraju prisustvovati svi vaši zaposleni koji će ga kasnije i koristiti. Koliko god trajali ovi poslovi, računajte da osoba koja će ih obavljati, neće biti u mogućnosti da obavlja svoje uobičajene zadatke u vašoj firmi; što je posebno važno ako se rešite da neki deo od ovih poslova preuzmete na sebe.

 

Ako razmišljate o uvođenju maloprodajnog softvera u svoj posao, ili imate pitanje ili komentar, molim vas postavite ga u fb komentarima ispod teksta, ili na Tviteru sa haštagom #SvetTrgovine



Kategorija: Maloprodaja

Ako mislite da će ovaj tekst koristiti i drugima, molim vas podelite ga:

<< Neophodan luksuz Podrška i održavanje poslovnog softvera >>
Autor: Miroslav Saračević je direktor poslovnog razvoja u Logosoftu. Ima preko dvadeset godina iskustva na rukovodećim položajima u marketingu i prodaji. Više o Miroslavu saznajte na njegovoj LinkedIn stranici, a možete biti u kontaktu preko Tvitera.
 

Za više informacija

     
  Pozovite nas:
011 26 91 886
  Pišite nam:
info@logosoft.rs
     

Pratite nas na društvenim mrežama:

 
 

Copyright © LOGOSOFT.d.o.o. Sva prava zadržana.
Bulevar Milutina Milankovića 110, 11070 Novi Beograd | 011/ 2691 886, 3015 193

Microsoft Certified Partner