Pre nekoliko godina izbacili smo na tržište softver za masovno slanje SMS poruka SmartSMS, koji je trenutno jedan od naših najtraženijih proizvoda.
Zašto smo napravili SmartSMS
Naša firma nije do tada bila poznata po proizvodima ovakve vrste: mi pre svega proizvodimo tzv. „heavy-duty“ programe za potrebe trgovinskih preduzeća: za maloprodaju, vođenje preduzeća (ERP), knjigovodstvo, magacine itd.
Međutim veliki broj naših klijenata imao je potrebu da komunicira sa svojim kupcima putem SMS-a. Naime, zbog nekih funkcionalnosti naših programa mnogi naši klijenti su trgovci odećom, obućom i sportskom opremom; a trgovci iz ovog sektora su po pravilu vrlo aktivni prema svojim kupcima.
I tako smo rešili da napravimo dobar program za masovno slanje SMS poruka.
Rešili smo da to bude desktop aplikacija, koja se instalira na jedan ili više računara korisnika. Tako naši klijenti neće morati da brinu o bezbednosti svojih podataka o kupcima.
Uveli smo neke dobre funkcije
Kada smo već pravili potpuno nov program, ubacili smo u njega par dobrih dodatnih funkcija: omogućili smo uvoz podataka u raznim formatima; selekciju (filtriranje) spiskova po podacima iz tabela; personalizaciju (ubacivanje imena ili prezimena u tekst poruke); izveštaje o poslatim porukama.
Na primer, na spisku sa gornje slike, moguće je u programu napraviti selekciju primaoca poruka po gradu, polu i kriterijumu da li je aktivan korisnik.
Kako smo došli do cene od – nula
Prvobitno smo postavili cenu za ovaj softver od 100 eur. Do ove cene se došlo na klasičan način: uzeli smo u obzir troškove izrade programa, projektovanu prodaju, i naravno vodili računa o cenama kod konkurencije.
Ubrzo smo međutim shvatili sledeće: naš glavni proizvod u ovom poslu je SMS poruka; mi prodajemo SMS poruke, i one su glavna vrednost za naše korisnike. A program je samo alat koji omogućuje da se naša usluga izvrši.
Zato smo rešili da napravimo nov poslovni model: softver naši klijenti dobijaju besplatno, a plaćaju se samo SMS poruke. One se kupuju prepaid, i dokupljuju po želji. Od klijenta se samo očekuje da prilikom prve kupovine kupi veći paket poruka.
Gde je tu zarada
Mi ćemo pokrivanje svojih troškova i očekivanu zaradu potražiti u razlici u ceni koju ostvarujemo prodajom SMS poruka. Dakle, malo dugoročnije nego što bi to bilo klasičnom prodajom softvera, ali verujemo da će povećani promet (klijenti prilično dobro reaguju na ovaj model) to nadoknaditi.
Da li bi smeli da krenemo sa ovim biznis modelom da nam je SmartSMS jedini izvor zarade? Verovatno da ne, ali pošto je situacija takva da, što se tiče prihoda, možemo da računamo na naše bestselere SmartPOS i TradIS, u situaciji smo da ponudimo ovakav način poslovanja: nama više nego interesantan (i za neke buduće projekte), a našim klijentima atraktivan.
Par zanimljivosti o SmartSMS
Za rad sa SmartSMS nije potrebno imati priključen mobilni telefon, ili SMS karticu, ili SMS Gateway… potrebna je samo internet veza u trenutku slanja poruka. Ne brinite o broju poruka koje planirate da pošaljete. Neki od naših klijenata šalju preko 500.000 poruka u jednom paketu; a neki samo desetak.
Ako želite da saznate više o SmartSMS, molim vas pošaljite mi e-mail sa svojim pitanjima.