Kada smo stvarali softver za loyalty programe SMSLoyalty, odlučili smo da ovaj loyalty program bude integrisan sa maloprodajnim programom SmartPOS. Drugim rečima, organizovali smo rad ova dva programa tako da loyalty program funkcioniše kao sastavni deo maloprodajnog.
I sada, kada SMSLoyalty nudimo klijentima koji u maloprodaji ne koriste SmartPOS, već neki drugi softver, insistiramo na integraciji. Tehnički, integracija je proces koji zahteva relativno malo rada programera, a zauzvrat donosi velike koristi.
Koje su to koristi?
Ili još bolje, da pogledamo najpre koje bi bile štete ako bi ova dva programa radila nezavisno jedan od drugog. Tada bi imali način rada u kome su ova dva programa instalirana na računaru u prodavnici nezavisno jedan od drugog.
Kada bi usluživao mušteriju koja je član vašeg loyalty kluba, vaš prodavac bi pokrenuo loyalty aplikaciju: u nju bi uneo određene podatke o klijentu, i zauzvrat dobio informaciju o nagradi za klijenta; neka ta nagrada u našem primeru bude određeni popust na tekuću kupovinu.
Tada bi prodavac pokrenuo maloprodajni program, i u njega ručno upisao informaciju iz loyalty programa – odnosno odobrio popust u iznosu koji mu je loyalty program zadao. Šta je u ovom modelu loše?
Gubitak vremena
Pošto mora da prvo da pokrene jednu aplikaciju (loyalty), a zatim drugu (maloprodajni program), pa zatim da ručno ukuca određene podatke, vaš prodavac troši mnogo vremena na usluživanje jedne mušterije. Ako bi pritom morao da ponovo ukucava u loyalty program podatke o obavljenoj transkaciji, ovo vreme bi se značajno produžilo. U slučaju kada više od jednog klijenta čeka da bude usluženo, ovo može da bude problem.
Ljudske greške
Svaki čin prepisivanja podataka podrazumeva i određeni procenat grešaka. Ponekad se te greške naprave u brzini, ponekad zbog neiskustva ili indisponiranosti prodavca. Nekad će kupac dobiti pogrešan popust, a nekad neće uopšte dobiti popust koji mu pripada. U svakom slučaju, osim eventualnih problema sa klijentom, kasnije pronalaženje i ispravljanje ovih grešaka traži značajno angažovanje menadžera. Ali ovo nisu najveći problemi u ovom modelu.
Zloupotreba
Zloupotreba sistema od strane vašeg prodavca može da nanese ubedljivo najviše štete i finansijama i kredibilitetu vaše firme. Mnogi vlasnici i menadžeri maloprodaje su imali ovo negativno iskustvo.
Kako dolazi do zloupotrebe: ako hoćemo da na ovaj način odobravamo popuste kupcima, onda moramo svim radnicima na kasi da odobrimo pravo da daju popuste. Tada se u praksi dešava da nesavesni prodavac pokuša da zloupotrebi ovlašćenje koje je dobio i pokrade i vas i vašeg kupca.
Nesavesni prodavac će pokušati da prikaže da je mnogo više prodaja obavljeno sa popustom, preko loyalty programa, nego što je zaista bio slučaj. To znači da će kupcu koji nije u loyalty programu naplatiti punu cenu, ali će pritom lažno ukucati nekog člana loyalty kluba da je obavio tu kupovinu – i odobriti popust, a tu razliku u ceni zadržati za sebe. Time je vas i vaš pazar oštetio za iznos popusta.
Druga šteta koju je pritom napravio je gubitak poverenja od strane člana vašeg loyalty kluba čije je ime zloupotrebljeno u ovakvoj transakciji, kada otkrije da je navodno desetak puta ovog meseca „kupovao“ u vašoj prodavnici (a u stvarnosti je kupio možda samo jednom).
Kako integracija dva softvera rešava ove probleme?
Rekli smo da se posle integracije, odnosno povezivanja, loyalty i maloprodajni softver ponašaju kao da su jedna aplikacija. Samim tim, posle unošenja podataka o klijentu u loyalty programu, vaš prodavac neće morati ništa da prepisuje, već će se odobreni popust automatski prikazati i obračunati u maloprodajnom programu. Takođe, podaci o ovoj transakciji se automatski beleže u loyalty programu za potrebe izveštavanja. Tako se postiže značajna ušteda vremena.
Pošto u ovom režimu rada nema nikakvog prepisivanja podataka, već se podaci automatski prenose iz jednog programa u drugi rešen je i drugi problem, dakle nema ljudskih grešaka u prepisivanju.
I najvažniji od ova tri problema rešava se time što vaš prodavac nema uticaja na popuste koji se odobravaju klijentu, jer to dva softvera rade samostalno. Samim tim prodavac ne mora da ima ovlašćenje da odobrava popuste, niti može na neki drugi način da negativno utiče na iznos koji će se pojaviti na kupčevom računu. Možda je činjenica da u ovom režimu rada nema zloupotrebe i najveća vrednost koja se ostvaruje povezivanjem – integracijom ova dva softvera.
Integracija loyalty i maloprodajnog softvera je relativno jednostavna. Pisaćemo detaljnije o tome u narednom postu.