Nedavno sam na ovom blogu objavio post nazvan Šta treba a šta ne treba raditi prilikom obaveštavanja kupaca SMS porukama. Taj članak je posvećen SMS komunikaciji, i daje set saveta za efikasnije slanje SMS poruka potrošačima – šta je poželjno uraditi, a šta treba izbegavati u ovom procesu. Ovaj tekst je objavljen i u InStore magazinu pod naslovom „Pametna komunikacija“.
Kao reakciju na ovaj tekst, pored uobičajenih komentara sa dodatnim pitanjima, dobio sam i neočekivano pitanje od nekoliko čitalaca koje se može svesti na ovo: vidimo da neke druge firme vrše slanje sms poruka potrošačima, shvatamo i kako se to radi, ali nam još uvek nije jasno zašto bismo i mi to radili – odnosno koje su to prednosti SMS marketinga.
Kao odgovor na ovo suštinsko pitanje, navodim nekoliko važnih razloga zašto je i vašem biznisu potreban SMS marketing.
Otvoreno tržište
Naše tržište još uvek nije prezasićeno – još uvek nema previše kompanija koje koriste sms marketing. Samim tim je reakcija potrošača na ovaj vid marketinga generalno pozitivna. Međutim, ako se trend porasta broja firmi koje koriste SMS marketing nastavi, doći će trenutak kada će biti previše kasno da se uključite i da očekujete dobre rezultate.
Pomoć u organizaciji događaja
SMS marketing je odlično rešenje da animirate potrošače u zadnji čas, što je od koristi pri organizovanju bilo kakvog događaja, od gostovanja promotera u vašoj radnji do otvaranja novog objekta.
Stvaranje lojalnosti potrošača
Korišćenje SMS marketinga za slanje korisnih informacija, vaučera za popuste, pa čak i čestitki za rođendan kod potrošača stvara osećaj lojalnosti prema vašoj firmi. Potrošači vole da budu tretirani na povlašćen način; ovakav način komunikacije sa njima može vam se isplatiti i kratkoročno i dugoročno kroz povećanje prometa.
Ne zahteva mnogo vremena
Na tržištu postoje dobri kompjuterski programi za automatizovano slanje SMS poruka potrošačima. Tako da na ovakve akcije ne trošite puno vremena – biće dovoljno nekoliko minuta da programu zadate šta želite, a ostalo će program uraditi sam.
Efikasno i jeftino
Vrlo je bitno i to što je SMS marketing jedan od najjeftinijih načina za komunikaciju sa potrošačima, a ujedno i jedan od najefikasnijih: statistika kaže da 97% svih SMS poruka bude otvoreno – pročitano.
Najbrža komunikacija sa potrošačima
Verovatno ne postoji brži proces u marketingu od SMS marketinga. To znači da od trenutka kada dobijete ideju (ili potrebu) da pošaljete obaveštenje svojim potrošačima, pa do trenutka kada potrošač pročita vašu poruku, može da prođe i manje od deset minuta. Sa druge strane, ako potrošaču poželite da se obratite npr. posredstvom nekog štampanog medija (flajerom, oglasom u časopisu), taj proces može da potraje danima pa i nedeljama.
Ne ugrožava okolinu
Na kraju, za sve ljude kojima je važan i ekološki momenat poslovanja, važno je i to što SMS marketing ne zahteva trošenje papira. Dakle, možemo istovremeno da unapređujemo svoj biznis i čuvamo svoju planetu.
Nadam se da vam ovaj članak daje dovoljno razloga da u svoj poslovni model uvrstite i korišćenje SMS komunikacije sa svojim potrošačima. Praktično svaki biznis može da priušti ovaj vid marketinga. A saveti iz članka koji sam pomenuo na početku ovog teksta mogu vam pomoći da SMS marketing sprovodite na prilično efikasan način. Srećno.